کنکوری های 97

محلی برای تبادل اطلاعات و آرامش

کنکوری های 97

محلی برای تبادل اطلاعات و آرامش

حال گیری های کنکور

امیر کرمی | يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۷:۴۷ ب.ظ

سلام

قصد دارم امروز در مورد حال گیری های کنکور برای شروع حرف بزنم

و تجربیات شخصی خودم رو بگم

پایان این پست رو هم باز میزارم..امیدوارم شما هم تجربه های شخصی خوتون رو در قسمت نظرات بیان کنید..منتظر شما هستم


تا حالا شده بخوای شروع کنی حال نداشته باشی؟

شده بخوای شروع کنی ولی دنبال یه شرایط ایده آل باشی برا شروع؟

شده اصن شروع کرده باشی و خط اول به دوم نرسیده خوابت برده باشه؟

عاغا اصن تو بروسلی، شروع کردی و مقاومت نشون دادی و نخوابیدی..ولی حتمن شده شروع کرده باشی به خوندن و بعد یساعت ببینی ک هنو همون پاراگراف هستی..و همش تو فکر و خیال بودی؟

تازه ،احتمالن یه چیز چسبناکِ پلشتِ.......هم رو انگشت اشاره ات هس..(من با انگشت اشاره میرم سراغ دماغم..تورو نمیدونم)

 

بگذریم...اینا هم طبیعی هستن..ولی مهم اراده توعه..ک بلند نشی از پای کتاب، حتی اگه حس میکنی یاد نمیگیری

البته این فقط برا شروع لازمه، وگرنه تو ادامه راه اگه خدای نکرده چن ساعت یادگیریت دجار اختلال شد باید یکم از کتابا دور بشی تا ریکاوری کنی

اره برادر من، خواهر من..این یه دورانه ک باید بیاد و بره..و هرچه اراده تو برا درس خوندن بیشتر باشه و مجکم تر باشه، این دوره هم زودتر و آسون تر سپری میشه


راه هایی هم هست برا اینکه اسون شروع کنی

مثلن وقتی میخوای شروع کنی از یه کتاب اسون شروع کن

یا یه کتابی ک خودت باش جوری و یادگیریش برات اسون تره

یه راه دیه هم هس ک من خودم باش جورم..اونم اینکه بری یه مساله از یه درس مث ریاضی فیزیک یا حتی شیمی انتخاب کنی، خودت اول داده ها و خواسته هارو تحلیل کن، بعد برو سراغ پاسخ تشریحی.. و برا خودت خط فکری یا همون نقشه راه درست کن

ینی چی؟

خب مثلن ب خودت بگو اگه از این ب بعد ب این نوع و این تیپ مساله رسیدم به ترتیب باید چه کارایی بکنم

ینی اینکه مثلن از فلان داده خود صورت سوال باید به فلان مجهول پی ببرم ، بعد داده ها رو تو فرمول اصلی جایگذاری کنم، بعد برسم ب جواب

اینجوری خیلییی راحت تر و زود تر میتونی ب سوالای مشابه جواب بدی


ببین..درس خوندن یه بخشیش اصولیه، یه بخش دیگه اش بهره گیری از این اصول هاس..ک کاملن شخصیه و بستگی به اون کسی داره ک میخواد اجراش کنه

پس هیچ وقت سعی نکن خودت رو محدود کنی به اصول و قواعد

بنظر من باید اول اصول و قواعد رو بشنوی، و بزاریشون گوشه ذهنت، بعد تصمیم ها و استراتژِی های خودت رو بر اساس قواعد بسازی


حالا چرا اینارو میگم؟

میخوام آماده شی برا پست بعدی، ک یکم تخصصی تره، بقولی اصول اولیه برنامه ریزی رو میخوام بهت بگم..به همین زودیا منتظرم باش..نظر یادت نره، سپاس


http://konkurihaye97.blog.ir/

https://t.me/joinchat/AAAAAEQsK4xcQ84enjK0rg

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی